مراقبت و سلامت پوست

طرز تهیه صابون سفیداب در منزل و به صورت حرفه ای

طرز تهیه صابون سفیداب در منزل و به صورت حرفه ای

[vc_row][vc_column][vc_column_text]

طرز تهیه صابون سفیداب در منزل و به صورت حرفه ای

می توانید با استفاده از این مقاله طرز تهیه صابون سفیداب را یاد بگیرید و آن را به راحتی بسازید که در طی هفته ها یا ماه ها قابل استفاده باشند، البته به شرطی که آن ها را از گرما، رطوبت و نور خورشید دور نگه دارید. البته باید به این نکته توجه نمایید که صابون سفیداب را، بیش از یک بار در هفته برای لایه برداری سلول های مرده پوست استفاده نکنید.

همه خانم ها به دنبال چیزی هستند که زیبایی آن ها را دوچندان کند و پوستشان را درخشان نشان دهد. از جمله محصولاتی که برای این منظور می توان استفاده کرد صابون سفیداب است. برای آشنایی با فواید و طرز تهیه آن تا پایان با ما همراه باشید.

فواید صابون طبیعی برای پوست

صابون طبیعی علاوه بر تسکین قرمزی و تحریک پوست، از حساسیت پوست جلوگیری می کند و برای افرادی که پوست خشک، حساس و چربی دارند نیز مناسب است. صابون طبیعی به پوست شما کمک می کند تا روغن ها و چربی ها را متعادل کند، که بدون آسیب به پاک سازی آن کمک می کند و بعداً از ایجاد جوش جلوگیری می کند.

استفاده از صابون زینک اکساید یا همان سفیداب معمولاً حداکثر 2 بار در هفته توصیه می شود و نه بیشتر از آن که در واقع یک لایه بردار است، بنابراین اگر پوست حساس یا زخم باز و آکنه دارید کمی بیشتر مراقب باشید. همانند استفاده از هر لایه بردار دیگری به خاطر داشته باشید که مهم است که پوست خود را پس از آن با یک کرم مرطوب کننده خوب آبرسانی کنید.

طرز تهیه صابون سفیداب صابون طبیعی

 استفاده از صابون برای بهداشت شخصی و مراقبت از بدن ضروری است. اما برخی از انواع آن حاوی مواد شیمیایی است که به پوست آسیب می رساند و باعث خشکی و حساسیت می شود، بنابراین راه حل این بود که یاد بگیرید چگونه صابون طبیعی را در خانه درست کنید. صابون طبیعی از روغن های طبیعی و محصولات طبیعی مانند آلوئه ورا، عسل، برخی میوه ها و سبزیجات و ویتامین های مفید برای پوست ساخته شده است.

 روش تهیه: پایه صابون گلیسیرین را با قرار دادن در یک کاسه به مدت 30 ثانیه کاملاً در مایکروویو ذوب کنید. سفیداب را خرد کرده یا رنده کنید و به مخلوط اضافه کنید. مخلوط قبلی را به ظرف صابون گلیسیرین ذوب شده اضافه کنید تا مواد با هم مخلوط شوند. حالا مقدار مخلوط قبلی را درون ظرف کیک یا قالب یخ بریزید، روی آن ها را با پلاستیک بپوشانید و سپس حداکثر به مدت یک ساعت در یخچال قرار دهید. بعد از یک ساعت، مخلوط سفت می شود و حداکثر طی سه تا چهار ماه می توانید آن را به راحتی از قالب جدا کنید. برای صابون استفاده نشده می توانید آن را در پلاستیک یا پارچه تمیز بپیچید و در مکانی خشک و خنک و دور از رطوبت و گرما نگه دارید.

صابون گلیسیرین یکی از مواد اصلی موجود برای ساخت صابون های طبیعی در منزل است. البته روش های زیادی برای تهیه صابون طبیعی در خانه با استفاده از مواد دیگری مانند روغن های اساسی وجود دارد، اما در ابتدای آزمایش ساده ترین و راحت ترین راه را برای احساس نتیجه انتخاب کنید که شما را به یادگیری سایر روش های دیگر ترغیب می کند.

طرز تهیه صابون سفیداب

طرز تهیه صابون سفیداب

طرز تهیه صابون سفیداب به صورت ساده

پایه صابون را به قطعات کوچک بریزید تا به راحتی ذوب شود، در صورت ضخیم شدن بافت صابون را در یک ظرف سرامیکی یا شیشه ای با هم زدن مداوم ذوب کنید، یک قاشق غذاخوری روغن نارگیل به این مخلوط اضافه کنید، تا زمانی که صابون کاملاً حل شود. سریع هم بزنید و همه ادویه ها را به آن اضافه کنید، سپس مواد افزودنی را به دلخواه انتخاب کنید.

صابون را داخل قالب ریخته و محکم فشار دهید، برای فشردن آن از سینی های یخ سیلیکونی مربع بزرگ استفاده کنید، زیرا صابون پس از یخ زدن به راحتی خارج می شود. اما می توانید از قالب صابون، ظروف پلاستیکی یا سینی های مافین آستر دار نیز استفاده کنید. صابون را به مدت سه ساعت یا تا زمانی که کاملاً جا بیفتد در فریزر قرار دهید. قالب را از فریزر خارج کرده و از آن در برنامه مراقبت از پوست خود استفاده کنید. البته باید این نکته را مد نظر قرار دهید که استفاده از صابون هایی که تحت نظر متخصصان و در شرایط بهداشتی تولید می شوند مناسب تر است. برای خرید صابون سفیداب که طبق این شرایط و طبق استانداردهای مربوطه تولید می شوند می توانید روی تصویر زیر کلیک نمایید تا به صفحه خرید هدایت شوید.

صابون سفیداب سیندرلا

صابون سفیداب سیندرلا

 فواید صابون سفیداب

فواید صابون سفیداب شامل موارد زیر می باشد:

 کاهش چین و چروک و علائم اولیه پیری: صابون سفیداب بهترین و غنی ترین منبع آنتی اکسیدان  است که به تجدید آن کمک می کند. از چین و چروک ها و علائم پیری زودرس جلوگیری می کند. صابون سفیداب برای بهبود بافت پوست، تقویت آن و صاف و تمیز بودن آن ایده آل است.

محافظت در برابر تغییر رنگ پوست: صابون سفیداب به محافظت از پوست شما در برابر مواد مضر محیطی کمک می کند، بنابراین اگر لکه های قهوه ای در صورت دارید، صابون سفیداب بهترین راه حل برای آن است.

درمان تحریک پوست: صابون سفیداب حاوی خواص ضد باکتری است و بنابراین داروی بسیار مفیدی برای کاهش تحریک پوست است، به همین دلیل برای شما مفید است.

 پاکسازی عمیق پوست: یکی دیگر از مزایای مهم استفاده از صابون سفیداب این است که مواد موثری را در پوست شما ایجاد می کند که به مبارزه با باکتری ها و از بین بردن هرگونه ناخالصی در پوست کمک می کند.

از پوست در برابر آفتاب محافظت می کند: سفیداب دارای خواص ضد التهابی است. هنگامی که پوست در معرض تابش آفتاب زیاد قرار گرفته و منجر به آفتاب سوختگی می شود، صابون سفیداب اگر با دقت و به آرامی روی آفتاب سوختگی استفاده شود می تواند باعث کاهش التهاب و تسکین پوست شود.

درمان آکنه: اگر از مشکل آکنه رنج می برید، صابون سفیداب یک راه حل مناسب برای از بین بردن آن است. پس از دانستن مزایای زیبایی مختلف صابون سفیداب، اگر می خواهید همیشه زیبا و درخشان به نظر برسید، تنها چیزی که نیاز دارید این است که از طرز تهیه صابون سفیداب که با ما می شناختید پیروی کنید و به طور منظم از صابون استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *