مراقبت و سلامت پوست

راه های درمان سریع آکنه و جوش های صورت

راه های درمان سریع آکنه و جوش صورت

[vc_row][vc_column][vc_column_text]

راه های درمان سریع آکنه و جوش صورت

در این مقاله آموزشی علل جوش صورت و راه های درمان سریع آکنه مورد بررسی قرار می گیرد. برای رهایی از این مشکلات پوستی در ادامه با ما همراه باشید.

هر چقدر هم که بخواهید پوست خود را تمیز و منافذ پوست را تمیز نگه دارید، آکنه در بدترین زمان های ممکن و گاهی در بدترین مکان ها ظاهر می شود. آکنه، یک بیماری پوستی شایع با جوش و ضایعات دیگر می باشد که در اثر اضافه شدن سبوم (روغن) و سلول های مرده در فولیکول های مو ایجاد می شود. به انواع مختلفی از جمله جوش های سرسیاه و جوش های سر سفید اما شدیدترین نوع آن بسیار مشهود است. جوش هایی که در عمق پوست رشد می کنند و برجستگی قرمز و متورم ایجاد می کنند.

دلایل ایجاد آکنه

دلایل زیادی برای ایجاد آکنه وجود دارد که در ادامه مورد بررسی قرار می گیرند:

تمیز کردن بیش از حد پوست

اگر چه تمیز نگه داشتن پوست تا حد ممکن جنبه مهمی در جلوگیری از شکستن پوست دارد، اما با پاک سازی می توان بیش از حد پوست را تحریک کرد. شستن بیش از حد صورت یا مالش آن می تواند بیشتر از فواید آن آسیب برساند.

تمیز نگه داشتن پوست مستعد آکنه مهم است، اما آنقدر آن را شستشو ندهید که خشک و تحریک شود. در طی شکستگی، از پاک کننده های بدون ساینده و بدون الکل استفاده کنید و آن را به آرامی در پوست ماساژ دهید. با آب گرم بشویید و با حوله تمیز خشک کنید.

صورت خود را بیش از دو بار در روز تمیز نکنید. تنها هنگامی که از خواب بیدار می شوید و قبل از خواب این کار را انجام دهید (هرگز با آرایش نخوابید).

 استثنا: اگر در حین انجام فعالیت بدنی زیاد عرق می کنید، صورت خود را در اسرع وقت بشویید تا عرق از بین برود.

اگر در حال حرکت هستید، دستمال مرطوب می تواند یک روش مناسب و موثر برای تمیز کردن صورت شما باشد. اما می توانند صورت شما را خشک یا چرب کنند، بنابراین حتماً محصولی را انتخاب کنید که آکنه شما را تشدید نکند.

تمیز کردن بیش از حد پوست

تمیز کردن بیش از حد پوست

مالش و لایه برداری

مالش می تواند پوست شما را تحریک کند، باعث التهاب شود و قسمت های بالایی جوش ها را پاره کند. اندیکاتوری که پوستتان را خیلی سخت می مالید: قرمز به نظر می رسد و بعد از آن می سوزد یا می زند.

گفته شد، لایه برداری ملایم می تواند برای از بین بردن سلول های مرده پوست قبل از اینکه با روغن مخلوط شوند و منافذ پوستی را از بین ببرد، برای درمان آکنه مفید است. این روش برای همه مناسب نیست، به خصوص افرادی که پوست لطیف دارند. برای لایه برداری ملایم پوست و از بین بردن آکنه می توانید از صابون های گیاهی لایه بردار استفاده نمایید.

دست زدن بیش از حد به جوش ها و جلوگیری از درمان سریع آکنه

فشردن یا بیرون آمدن جوش ها می تواند نتیجه مثبتی نداشته باشد. با این کار شما می توانید به طور ناخواسته باعث افزایش التهاب و بدتر شدن لک ها شوید.

در صورتی که یک جوش سر سفید باشد که به وضوح در آستانه آزاد شدن است، در این صورت شما می توانید با دستان تمیز با خیال راحت آن را فشار دهید تا به آن کمک کند. ناحیه را تمیز نگه دارید و اجازه دهید به طور طبیعی بهبود یابد تا از ایجاد زخم جلوگیری شود.

در غیر این صورت، توجه داشته باشید که چیدن جوش ها (یا دلمه های حاصل از فشردن) زمان بهبودی را طولانی می کند و می تواند باعث ایجاد زخم شود.

علائم آکنه چیست؟

آکنه در سطح پوست صورت، گردن، سینه، پشت و شانه ها ظاهر می شود. اینها مناطقی از پوست هستند که دارای موثرترین غدد چربی هستند.

آکنه به اشکال مختلف ظاهر می شود، مانند:

سرهای سفید یا سیاه: این سرها وقتی ظاهر می شوند که منافذ حاوی فولیکول توسط ترشحات شیری (چرب) ، سلول های مرده پوست یا میکروب ها مسدود شوند.

کومدونز: جاهایی که جوش های سرسیاه آن ها در سطح پوست برجسته است، نشانه التهاب یا عفونت در فولیکول های مو است. آن ها معمولاً قرمز و دردناک هستند.

تورم های چرکی: این جوش ها نیز مانند کومدون ها قرمز، برجسته و دردناک هستند و همچنین دارای سر ملتهب، به رنگ سفید، روی اندام های خود هستند.

برآمدگی ها: تورم های بزرگ، سخت و دردناکی است که در زیر سطح پوست ایجاد می شود و در اثر تجمع ترشحات در عمق غده مو ایجاد می شود.

کیست: کیسه های دردناک (کیست) پر از چرک، که در زیر سطح پوست ایجاد می شوند. التهاب این نوع ممکن است جای زخم ایجاد کند.

علائم آکنه

علائم آکنه

علل و عوامل خطر آکنه

سه دلیل وجود دارد که ممکن است به ایجاد آکنه کمک کند:

تولید بیش از حد سبوم

نشت نامنظم سلول های مرده پوست باعث تحریک فولیکول های مو در پوست می شود، که این نیز موجب ایجاد جوش های صورت و آکنه می شود.

تجمع میکروب ها و جلوگیری از درمان سریع آکنه

آکنه در صورت مسدود شدن منافذ فولیکول مو با سلول های مرده ظاهر می شود. این غده سبومی به نام سبوم ترشح می کند که مو و پوست را چرب می کند. به طور کلی، در امتداد کانال مو بیرون می رود تا زمانی که به سطح پوست برسد. وقتی بدن مقدار زیادی سلول های پوستی مرده را دفع می کند، همه اینها ممکن است در فولیکول های مو جمع شده و انسداد نرم ایجاد کنند. این انسداد ممکن است باعث تورم دیواره فولیکول مو شود و منجر به تشکیل یک سر سفید شود. انسداد ممکن است از سطح پوست خارج شود و سیاه شود. انسداد و عفونت هایی که در فولیکول مو عمیق تر هستند، باعث ایجاد تورم در زیر پوست مشخص شده به نام کیست می شوند.

تغیرات هورمونی

 تغیرات هورمونی در بدن نیز در ظاهر یا بدتر شدن آکنه نقش دارد. این تغیرات موجب آکنه و جوش های صورت می شود. برای درمان سریع آکنه باید از این تغیرات جلوگیری شود.

درمان سریع آکنه

درمان آکنه به کاهش تولید سبوس، افزایش سرعت بازسازی پوست، درمان آلودگی باکتریایی، کاهش التهاب یا ترکیب این چهار ترکیب بستگی دارد. درمان آکنه در جوانان یا بزرگسالان ممکن است از چند ماه تا چند سال تا بهبودی کامل متغیر باشد. تأثیر آکنه به میزان شیوع و شدت آن بستگی دارد، زیرا ممکن است زخم هایی در سطح پوست ایجاد کند و پس از آن باید جای زخم های آکنه را درمان کنیم.

درمان سریع آکنه

درمان سریع آکنه

درمان سریع آکنه با استفاده از صابون های گیاهی

شما می توانید از صابون های گیاهی برای درمان سریع آکنه استفاده کنید. این صابون ها به لایه برداری پوست و جذب روغن اضافی از پوست کمک می کنند.

درمان آکنه با صابون آلوئه ورا

صابون عسل سیندرلا در درمان جوش و آکنه بسیار موثر می باشد. این صابون ها دارای خواص آنتی باکتریایی، ضدعفونی و ضد التهاب است.  کسانی که پوست خشک دارند می توانند از این صابون استفاده نمایند. صابون لیموگلیسیرین و صابون آلوئه ورا سیندرلا نیز می تواند التهاب ناشی از جوش های پوستی و آکنه را کاهش دهد.

نکاتی برای جلوگیری از عود آکنه

روش هایی برای جلوگیری از عود مجدد آکنه وجود دارد:

  • شستن مناطق در معرض دو بار در روز
  • استفاده از داروهای ضد آکنه
  • خودداری از استفاده زیاد از لوازم آرایشی
  • پاک کردن آرایش قبل از خواب
  • پوشیدن لباس های گشاد که به پوست نمی چسبد
  • دوش گرفتن بعد از ورزش یا سایر فعالیت های بدنی.

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_cta h2=”” css=”.vc_custom_1613306515219{background-color: #eeee22 !important;}”]

جهت اطلاع از طرح های تخفیفی صابون های سیندرلا و مسابقه های جایزه دار از طریق اینستاگرام در ارتباط باشید.

اینستاگرام[/vc_cta][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_cta h2=”” css=”.vc_custom_1613306589749{background-color: #dd3333 !important;}”]

⇓برای اشتراک گذاری این مقاله می توانید از طریق برنامه های زیر اقدام نمایید.⇓

[/vc_cta][/vc_column][/vc_row]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *