مراقبت و سلامت پوست

اشتباهات وحشتناکی که باعث چین و چروک صورت می شود

[vc_row][vc_column][vc_column_text]

دلایل ایجاد چین و چروک صورت چیست؟ وحشتناک ترین اشتباهات در مراقبت از پوست چه اشتباهاتی هستند؟ چه راهکارهایی برای کاهش یا درمان این عارضه وجود دارد؟

تمام افراد دیر یا زود دچار چین و چروک صورت می شوند چرا که حتی با داشتن بهترین مراقبت ها از پوست افزایش سن و سالخوردگی می تواند باعث این عارضه شود. پوست صورت از جمله اعضای مؤثر در زیبایی و اعتماد به نفس افراد به شمار می رود و هیچ فردی تمایل ندارد زودتر از پیری و سالخوردگی دچار چین و چروک های پوستی شود. افزایش سن و روند آن تحت کنترل افراد نیست اما همه مردم عادات و رفتارهای اشتباه و غلطی دارند که می توانند باعث چروک شدن پوست صورت شود.

 پوست صاف و با طراوت چهره افراد را بسیار جوان تر نشان می دهد بنابراین می توان با رعایت قواعد ساده و راحتی و همچنین داشتن سبک زندگی سال یک پوست صاف، روشن و زیبا داشت. همانطور که گفته شد همه افراد عادت ها و اشتباهات بزرگی دارند که در نهایت منجر به پیری پوست صورت و چروک شدن آن می شوند. در ادامه به بررسی وحشتناک ترین اشتباهات که باعث چروک شدن پوست صورت می شوند پرداخته خواهند شد.

اشتباهاتی که باعث چین و چروک صورت می شوند

اشتباهاتی که باعث چین و چروک صورت می شوند

عادات و رفتار غلط و اشتباهات وحشتناک در مورد پوست صورت

همانطور که گفته افزایش سن باعث چین و چروک صورت می شود و افراد هیچ کنترلی بر روی افزایش سن نخواهند داشت اما با رعایت نکات و قواعد خاص و داشتن یک سبک زندگی سالم می توانند روند چروک شدن پوست صورت خودشان را کندتر کنند و بیشتر از داشتن یک صورت با طراوت و زیبا لذت ببرند. مهم ترین اشتباهاتی که منجر به چین و چروک صورت می شود شامل موارد زیر هستند.

چین و چروک صورت با مالیدن چشم ها 

بسیاری از افراد عادت کرده اند که بی دلیل یا با دلیل چشم های خودشان را می مالند. پوست دور چشم ها بسیار نازک و حساس است و مالیدن آن می تواند موجب کش آمدن آن شود و در نهایت کلاژن و الاستین پوست دچار آسیب شود. زمانی که کلاژن و الاستین پوست آسیب ببیند باعث چروک شدن پوست خواهند شد.
قرار گرفتن در معرض نور آفتاب

هرچند که نور خورشید می تواند فواید زیادی برای پوست داشته باشد اما اگر فرد بیش از حد در معرض نور قرار بگیرد دچار عوارض مختلفی مانند لک، کک و مک و چروک شدن پوست می شود. علاوه بر نور خورشید نورهای فرابنفش و اشعه های کامپیوتر، گوشی همراه و … نیز می تواند اثرات مخربی بر روی پوست داشته باشند. قرار گرفتن در معرض نور و اشعه ها می تواند به مرور زمان به کلاژن پوست آسیب وارد کند و در نهایت باعث چروک شدن آن شود. استفاده از عینک آفتابی و کرم های ضد آفتاب مطمئن می تواند کمک خوبی برای سلامت پوست باشد.

چروک شدن پوست صورت

چروک شدن پوست صورت

رابطه افراط در مصرف مواد قندی و چین و چروک صورت

مصرف بیش از اندازه مواد قندی نه تنها بر روی پوست بلکه بر روی سلامت تمام اعضای بدن اثرات منفی دارد.  مواد قندی باعث به وجود آمدن محصولات نهایی گلیکاسیون پیشرفته می شود که در نهایت به کلاژن و الاستین پوست صدمه می زند و نتیجه آن چروک شدن پوست خواهد بود.

آبرسانی نامناسب و ایجاد چین و چروک صورت

هیدراته کردن و آبرسانی پوست از مهم ترین کارها برای شاداب و زیبا نگه داشتن پوست صورت است. به صورت میانگین هر فرد لازم است که روزانه 8 لیوان آب بنوشد. همچنین می توان از انواع محصولات آرایشی و بهداشتی مانند کرم آبرسان و مرطوب کننده سنت ایوز، کرم رفع چین و چروک دور چشم اولی olay و … برای آبرسانی پوست و جلوگیری از ایجاد چین و چروک صورت استفاده کرد.

نداشتن استراحت کافی و کمبود خواب 

یکی از بدترین عادت ها و اشتباهاتی که باعث چین و چروک صورت می شوند عدم استراحت کافی می باشد. پوست انسان در زمان خوابیدن و استراحت اقدام به ترمیم و بازسازی بافت های آسیب دیده می کند؛ بنابراین زمانی که فرد به اندازه کافی استراحت نکند پوست زمان کافی برای ترمیم را نخواهد داشت. نداشتن خواب کافی می توانند باعث تغییرات سلولی در پوست صورت، تغییر رنگ و چروک شدن آن شود.

  • همچنین خوابیدن به روی شکم می تواند تأثیر زیادی در ایجاد چین و چروک صورت داشته باشد. این کار باعث می شود که تخلیه مایعات به سختی انجام شود و آسیب های جدی به پوست صورت وارد شود.
دلایل چروک شدن پوست

دلایل چروک شدن پوست

استفاده دخانیات و مشروبات الکلی

مواد دخانی اثرات منفی زیادی بر تمام اعضای بدن دارند. رادیکال های آزاد آسیب های زیادی به پوست وارد می کنند و باعث پیری زودرس می شوند. همچنین استفاده از مشروبات الکلی می تواند صدمات زیادی به اعضای بدن و پوست صورت وارد کند و باعث شود که چهره فرد مسن تر از حالت واقعی به نظر برسد.

استفاده از محصولات بهداشتی سالم و مطمئن

محصولات بهداشتی و آرایشی از جمله پر مصرف ترین محصولات هستند و هر فردی در طول زندگی خود از انواع مختلفی از این محصولات استفاده می کند. چنانچه فرد از محصولات نامطمئن و ناسالمی استفاده کند ممکن است به پوست خود آسیب وارد کند. بسیاری از محصولات به شیوه صنعتی و شیمیایی ساخته می شوند و در کنار مزایایی که دارند معایب و اثرات تخریبی زیادی نیز دارند. استفاده از صابون های گیاهی آلوئه ورا، صابون عسل، صابون لیموگلیسیرین و … می تواند اثرات مثبتی بر روی پوست داشته باشد و از ایجاد چین و چروک صورت جلوگیری کند.

علاوه بر موارد عنوان شده اشتباهات دیگری نیز وجود دارند که اثرات مخربی بر روی پوست صورت دارند که مهم ترین آنها شامل قرار گرفتن در معرض هوای آلوده، استفاده‌ی مکرر از وسایل الکترونیک، تکیه دادن صورت به دست‌ها، استفاده از نی برای نوشیدن مایعات، جویدن آدامس، استفاده از روش های شیمیایی جوان سازی پوست مانند سولارویم و … می باشند 

 چین و چروک شدن پوست

چین و چروک شدن پوست

سخن پایانی

هر چند که پدیدار شدن عارضه های پوستی مانند لک، کک و مک، جوش، آکنه و … در دوره های مختلف زندگی هر فردی می تواند عادی باشد و به دلایل مختلفی ایجاد شوند اما رفتارها و عادت های اشتباهی وجود دارند که می توانند باعث ایجاد چین و چروک صورت شوند. چنانچه تجربه داشتن هر کدام از اشتباهات و راهکارهای آن را داشته اید می توانید با ما به اشتراک بگذارید.

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_cta h2=”” css=”.vc_custom_1608919754810{border-radius: 15px !important;}”][/vc_cta][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_cta h2=”” css=”.vc_custom_1608919793581{background-color: #eeee22 !important;border-radius: 15px !important;}”]

جهت اطلاع از طرح های تخفیفی صابون های سیندرلا و مسابقه های جایزه دار از طریق اینستاگرام در ارتباط باشید.

اینستاگرام[/vc_cta][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_cta h2=”” css=”.vc_custom_1608919828261{background-color: #dd3333 !important;border-radius: 15px !important;}”]

⇓برای اشتراک گذاری این مقاله می توانید از طریق برنامه های زیر اقدام نمایید.⇓

[/vc_cta][/vc_column][/vc_row]